ویکی پدیای فارسی

انواع مطالب ایرانی

ویکی پدیای فارسی

انواع مطالب ایرانی

طبقه بندی موضوعی

ترفندهای آشپزی

به تعداد آدم های روی زمین، روش‌ هایی برای آشپزی کردن وجود دارد. شاید به خاطر همین است که افراد غذاهای مشابه را با طعم های مختلف می پزند. در این بین روش هایی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند تا آشپزی مان را بهبود بخشیم.

 

برای تبدیل شدن به یک آشپز بهتر لازم نیست حتما در کلاس آشپزی شرکت کنید. کارهای ساده و کوچک زیادی وجود دارد که می توانید هر بار که آشپزی می کنید انجام دهید تا نتایج بهتر و حرفه ای تری داشته باشید.

همین ترفندهای کوچک می توانند تغییرات بزرگی را خلق کنند. در این مقاله به ده نکته ای که به شما کمک خواهند کرد آشپزی تان را بهبود بخشید اشاره خواهیم کرد لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


  1. چاقوی سرآشپز را درست در دست بگیرید

برای کنترل بهتر، دسته چاقو را تا جایی در دستتان محکم کنید که انگشت شست و انگشت اشاره تان درست روی تیغه چاقو قرار بگیرد.

وقتی صحبت از چاقوهای سرآشپز می شود، لازم است یک چاقو خوب داشته باشید و همیشه آن را تیز نگه دارید. تیغه بلندتر و پهن تر چاقوی سرآشپز به شما سرعت، کنترل و اعتماد به نفس می دهد.


  1. با بهترین مواد اولیه شروع کنید

این مسلم است که با مواد غذایی باکیفیت غذای خوشمزه تر و باکیفیت تری خواهید پخت. همیشه در هنگام خرید مواد اولیه غذا، سعی کنید بهترین و تازه ترین مواد غذایی را بخرید.


  1. از دستان خود استفاده کنید

دست ها ابزار آشپزی بسیار حساس و پیچیده ای هستند. به عنوان مثال، با لمس می توانید میزان سفتی یا نرمی گوشت را تشخیص بدهید.

می توانید ببینید که آیا کیک پخته شده یا اینکه آیا خمیر به اندازه کافی ورز داده شده یا خیر. می‌بینید؟ اینها کارهایی هستند که هر روز با دست هایمان انجام می دهیم و از معجزه آن غافلیم.


  1. از نمک کوشر یا نمک دریا غافل نشوید

نمک کوشر و نمک دریا طعم بسیار بهتری نسبت به نمک معمولی دارند.

اگرچه غذا نباید طعم شور داشته باشد، اما مقداری نمک برای چاشنی دادن به هر غذایی لازم است و چه خوب که این چاشنی دلچسب را با نمک های باکفیت و خوش طعم به غذایمان بدهیم.


  1. هنگام تفت دادن تابه را شلوغ نکنید

گاهی آنقدر تابه را پر از مواد غذایی می کنم که دیگر کف تابه را نمیتوانیم ببینیم. مقدار غذای زیاد دمای ماهیتابه را پایین می آورد و بخار زیادی ایجاد می کند، به این معنی که به خوبی ترد و پخته نمی شوند.

همچنین مهم است که قبل از تفت دادن غذا، آن را خشک کنید و از داغ بودن تابه مطمئن شوید.


  1. میزان مایعات (سس) غذا را کمتر کنید

اگر گوشت یا سبزیجات را سرخ کرده اید، بعد از تمام شدن فرایند پخت، مواد اصلی را بردارید و قبل از سرو مقداری از سس آن را کم کنید.


  1. خمیر کیک و تارت را بیشتر از آنچه فکر می کنید باید بپزید

خمیرهای قنادی وقتی به اندازه کافی پخته شوند تا قندهای موجود در پوسته کاراملی شوند، طعم بسیار بهتری دارند.


  1. اجازه دهید گوشت های برشته قبل از بریدن مقداری استراحت کنند

بدون استراحت برای توزیع مجدد آب گوشت، اگر گوشت را برش بزنید، گوشتی خشک خواهید داشت.


  1. در آخرین لحظه به هر غذایی از جمله سبزیجات یا گوشت یا حتی دسر میوه ای، یک قطره سرکه یا آب مرکبات اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود.


  1. به دستورالمعل های جدید خوب دقت کنید

وقتی برای اولین بار یک دستور غذا را امتحان می کنید، به جملاتی مانند « آنقدر تفت بدهید تا طلایی شود» یا «بجوشانید تا نصف شود» خوب دقت کنید.

نگران اینکه زمان لازم برای رسیدن به حالت مطلوب بیشتر یا کمتر از زمان پیشنهاد شده در دستور غذا باشد، نباشید.

 

منبع شادیما